obr4.jpg


Soukromé zprávy

Nejsi přihlášen.

Otevřít osobní panel
Dodge Coronet
Muscle cars - Dodge

 

Dodge svým modelem Coronet vstoupil  do segmentu st?edn? velkých voz?. Coronet se poprvé objevil v polovin? 50-tých let, poté zmizel, a pak se znovu objevil až v polovin? let 60-tých.  S R / T výbavou byl Coronet opravdu p?kný muscle car.

 

1953 Dodge Coronet

Dodge Coronet prošel obrovskou zm?nou pro r. 1953, v?etn? všech nových exteriérových díl?,, byl snížen podvozek (ve dvou velikostech), a co je nejd?ležit?jší, Red Ram 241,4 cid V8 dostal polokulovou hlavu válc?, stejn? jako Chrysler FirePower, jen v menší velikosti. S dvou-komorovým  karburátorem a kompresi  7,1 : 1, Red Ram dosahoval výkonu 140 koní - což bylo velice dobré pro r. 1953. Dvou-dvé?ový sedan byl o plných  4,5 palce menší , jeho délka byla 119 palc?. Netrvalo proto dlouho a vedení Dodge dosp?lo názoru že menší, leh?í v?z by mohl usp?t i v sout?ži Nascar. A tak se stalo, že Dodge vyhrál 6 závod? v této sérii v r. 1953. Cena dvou-dvé?ového hardtopu byla 2.361 dolar? a 17334 voz? bylo v tomto roce také prodáno.  Kabriolet startoval na cen? 2.494 dolar? a prodáno bylo 4100 ks.  Oba se prodávaly s výkonným Red Ram V8.

 

Produkce:

2D Hardtop Coupe:  17 334.

2D Convertible:  4 100.

Motorizace:

241.4 V8 140 bhp.

Výkon:

241/140bhp: 0-60 mil/h za 16.1 sec.

 

1954 Dodge Coronet

Pro rok 54 dostal Coronet jen malý face lift. U provedení s automatickou p?evodovkou byl výkon zvýšen na 150 hp. Dodge Coronet convertible byl pace car pro rok 1954 v závod? Indy 500,  a na po?est bylo vyrobeno 701 kus? replik.

 

1956 Dodge Coronet

Coronet je použit jako základní platforma pro Dodge MOPAR úpravy.  Na rozdíl od ostatních upravovaných voz? Chrysler (Plymouth Fury, DeSoto Adventurer, and Chrysler 300B), byl nový Dodge Coronet D-500 k nerozeznání od b?žných typ?. Vn?jšími znaky byla kostkovaná vlaka a nápis „500“.

S kompresí  9,25 : 1 dosahoval motor 315 cid V8 s ?ty?-komorovým karburátorem výkon 260 bhp. Standardem byla manuální t?í-stup?ová p?evodovka.  D-500 m?l také  15 x 5,5 palcová kola s 7,60 x 15 palcové  bezdušové pneumatiky.

 

Motorizace:

D-500: 315 Hemi V8 260 bhp @ 4800 rpm, 330 lb-ft @ 3000 rpm.

Výkony:

315 / 260: 0-60 mil/h za  8.8 sec.

 

1957 Dodge Coronet

V tomto roce nahradil D-501 starší model D-500. Nový motor Chrysler 354 cid V8 Hemi  s ?ty?-komorovým karburátorem Carter dosahoval výkonu 340 bhp. Další zm?na je v podob? Torsion-Aire Ride (torzní ty?e). 3,73 : 1 zadní náprava je standardn? vybavena t?í-stup?ovou manuální p?evodovkou, ale vozy s automatickou p?evodovkou dostaly 3,18 : 1 zadní nápravu. D-501 obouval 7,60 x 15 pneumatiky na  15 x 8 palcová kola. Brzdy byly bubnové  o pr?m?ru 12 cm. Vyrobylo se použe 101 D-501-?ek.

 

Produkce:

D-501:  101.

Motorizace:

D-501: 354 Hemi V8 340 bhp @ 5200 rpm.

 

1965 Dodge Coronet

Dodge Coronet byl znovuzrozen v r. 1965. Od za?átku Coronet znamenal p?edevším výkonný model a byl v nabídce s motorem 426 Hemi, v sérii s více jak 425 bhp (v?tšinou jsou odhady 550-600 koní). Ale Race Hemi bylo p?íliš sirové pro normální spot?ebitele a tak se ho prodalo velice málo.

 

Motorizace:

426 Race Hemi V8 425 bhp.

 

1966 Dodge Coronet

V r. 66 Dodge p?edstavil nový motor Street Hemi, a Dodge Coronet byl perfektní v?z pro tento motor. Street Hemi byl moderní motor s hydraulickými zvedátky a kompresním pom?rem 10,25 : 1. Dosahoval stejného výkonu 425 koní jako závodní verze ale byl k dispozici za p?íplatek menší než 500 dolar?. Pouze 340 Coronet 500 Hardtops obdržel tento motor  Hemi (204 z nich ?ty?-rychlostní), spolu s 21 kabriolety (12 se ?ty?mi rychlostmi).

 

Motorizace:

426 V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm.

Výkony:

426/425: 0-60 mil/h za 6.1 sec.,  1/4 mile za 14.5 sec.

 

1967 Dodge Coronet

V roce 1967 prošla zm?nou p?ední a zadní partie vozu. Simulované v?trací otvory a závodní pruhy byly p?idány na strany vozu. Mag-style kryty kol  byly také novým prvkem, zatímco seda?ky a konzole z?staly standardní.  Novinkou byla také možnost koupit výkonný model  R / T (Road / Track), který byl stejn? doma na silnici i na dráze. Coronet R / T dvou-dvé?ový hardtop stál  3 199 dolar? a R / T 3 438 dolar?.  Standard byl nový Magnum 440 cid V8 s ?ty?-komorovým karburátorem  Carter AFB jež produkoval 375 koní. Automatická p?evodovka TorqueFlite byla standardem a ?ty?-rychlostní manuální p?evodovka další možností.  Dalším znamením R / T byly  7,75 x 14 gumy s ?erveným pruhem a nefunk?ní  výdech na kapot?.  Coronet také dostal novou p?ední masku podobnou Chargeru.

Za p?íplatek 457 dolar? si mohl zájemce objednat Coroneta i s nejsiln?jším  426 Hemi. Bylo vyrobeno pouze 238 Hemi Coronets , v?etn? 2 kabriolet?, z nichž 102 bylo s automatickou p?evodovkou TorqueFlite.

 

Produkce:

R/T:  10 181.

Hemi:  238

SS/B:  55.

Motorizace:

426 V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm.

440 V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm.

Výkon:

R/T 440/375: 0-60 mil/h za 7 s, 1/4 mile za 15.4 s.

426/425: 0-60 mil/h za 6.1 s, 1/4 mile za 14.5 s.

 

1968 Dodge Coronet

Rok 1968 p?inesl další zaoblení  karoserie. Ceny Coronetu byly oproti konkurent?m vyšší a tak byl  ve stínu zájmu.  V polovin? roku 68 byl p?edstaven levn?jší Super Bee, který ješt? více p?iost?il konkurenci.  Ale Coronet pokra?oval se standardními seda?ky, duálními výfuky, tuhým odpružením, Heavy-Duty brzdami, a 150 mph rychlom?rem., TorqueFlite automatickou p?evodovkou.  V tomto roce se prodalo jen 94 Coronet?  R / T se ?ty?mi rychlostmi a 136 s automatickou p?evodovkou TorqueFlite,  Hemi kabriolet? jen 9 a z toho jen jeden s manualní p?evodovkou. P?edstavte si jejich hodnotu dnes!

 

Produkce:

R/T:  10 456.

Hemi:  230

Motorizace:

426 V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm.

440 V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm.

Výkon:

R/T 440/375: 0-60 mil/h za 7 s, 1/4 mile za 15.4 s.

426/425: 0-60 mil/h za 6.1 s, 1/4 mile za 14.5 s.

 

1969 Dodge Coronet

Velkou novinkou roku 1968 je nový motor 440 Six Pack.  Tento nový motor vznikl tak, že se vzal starý 440 a za místo stávajícího 4-komorového karburátoru se ve specifikaci objevili t?i dvou-komorové karburátory (3 x 2 = 6 = Six Pack). Tento motor disponoval výkonem 390 bhp. Dále se objevila nová kapota Ramcharger fresh pro R/T. V tomto roce bylo postaveno pouze 96 (56 s manuální 4 stup?ovou p?evodovkou) dvou-dvé?ových hardtop coupe a 10 (6 s automatem) kabriolet? s motorem Hemi.

 

Produkce:

R/T:  7 238.

Motorizace:

426 V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm.

440 V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm.

440 Six Pack V8 390bhp@4700rpm, 490lb-ft@3200rpm

Výkon:

R/T 440/390: 0-60 mil/h za 6.6 s, 1/4 mile za 13.65 s. a rychlosí v cíly 105.14 mil/h

 

1970 Dodge Coronet

Dodge Coronet R / T dostal nové nárazníky pro r. 1970, v?etn? nové, hladké m?ížky chladi?e, která se  zužuje sm?rem do st?edu. Falešné výdechy na zadních blatnících Pruhy se p?est?hovaly na zadní víko kufru.  Motory byly stejné jako p?edtím, Hemi  byl za p?íplatek 718 dolar?.  Pouze 14 Coronet Hemi bylo prodáno v tomto roce ( 2 kabriolety ). Bohužel z d?vodu nízkého prodeje R / T a kabriolet? byl pro rok 71 Coronet p?ipraven pouze jako ?ty?-dvé?ový sedan nebo kombi.

 

Produkce:

R/T 2D Hardtop: 2 319.

R/T 2D Convertible:  296.

Motorizace:

426 V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm.

440 V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm.

440 Six Pack V8 390bhp@4700rpm, 490lb-ft@3200rpm

Výkon:

R/T 440/390: 0-60 mil/h za 6.6 s, 1/4 mile za 13.65 s. a rychlosí v cíly 105.14 mil/h