Nejsi přihlášen.
Ford Fairlane / Torino |
Muscle cars - Ford |
Poprvé se jméno Fairlane objevilo u fullsize modelu v r. 1955. V roce 1962 toto jméno Ford použil u svého nového muscle caru st?ední velikosti. S nižší hmotností než Galaxie, ale se stejn? výkonnými motory. 1955 Ford FairlaneFord Fairlane, pojmenovaný po panském sídle „Fair Lan“ Henryho Forda v Dearbornu, byl p?edstaven jako top fullsize poprvé v r. 1955. Fairlane byl nabízen v šesti r?zných karosá?ských variantách ( nap?. kabriolet Sunliner, Victoria hardtop coupe, tradi?ní sedan ). Všechny m?li na bocích tzv. „Fairlane stripes“ a jako volitelný prvek byla možnost po?ídit dvoubarevný lak. Fairlane byly ve své dob? p?kn? designované a s V8 i celkem rychlé vozy.
Produkce:2D Club Sedan: 173,311. 4D Town Sedan: 254,437. Victoria 2D Hardtop: 113,372. Crown Victoria: 33,165. Crown Victoria (plastic top): 1,999. Sunliner Convertible: 49,966. Motorizace:223 V6 120 bhp. 223 V6 137 bhp. 272 V8 162 bhp. 272 V8 182 bhp. 1956 Ford FairlanePro tento rok byl p?idán do nabídky nový model – ?ty? dvé?ový hardtop Victoria. A na nátlak fanoušk? úprav byly p?idány nové výkonn?jší verze motor? 292 cid a 312 cid. Produkce:2D Club Sedan: 142,629. 4D Town Sedan: 224,872. Victoria 2D Hardtop: 117,735. Victoria 4D Sedan: 32,111. Crown Victoria: 9,209. Crown Victoria (plastic top): 603. Sunliner Convertible: 58,147. Motorizace:223 V6 120 bhp. 223 V6 137 bhp. 272 V8 162 bhp. 272 V8 182 bhp. 292 V8 200 bhp. 312 V8 215 bhp. 312 V8 225 bhp. 1957 Ford Fairlane 500Fairlane získala pro rok 1957 novou nejvyšší výbavu – „500“. Podvozek 118 palc? byl stejný jako ostatní Fairlane ( sedany ). Nový design karoserie vypadal nižší, širší a delší v typickém stylu 50-tých let. Nové byly také delší listové pružiny na zadní náprav?. Všechny motorizace byly stejné jako v minulém roce ale byl u nich zvýšen výkon. Ale nejv?tší hv?zdou se stal Ford Fairlane 500 Skyliner – první hardtop kabriolet se skládací kovovou st?echou ( jediný na sv?t? až do r. 1990 ). Tato novinka také n?co stála, a proto zájemce o tento unikátní v?z zaplatil o 400 dolar? více než za oby?ejný kabriolet Sunliner. Z d?vodu uložení konstrukce st?echy v kufru bylo nutné p?esunout nádrž za zadní sedadla. Velikost kufru také z tohoto d?vodu utrp?la a byla menší než standardní kabriolet. Produkce:2D Club Sedan: 93,756. 4D Town Sedan: 193,162. Victoria 2D Hardtop: 183,202. Victoria Hardtop Sedan: 68,550. Sunliner Convertible: 77,726. Skyliner Hardtop Convertible: 20,766. Motorizace:223 V6 144 bhp. 272 V8 190 bhp. 272 V8 205 bhp. 292 V8 212 bhp. 312 V8 245 bhp. 312 V8 270 bhp. 1958 Ford FairlaneFord Fairlane obdržel pro rok 58 drobný facelift, ?ty?i sv?tlomety ve stylu Thunderbird, p?epracovaný p?ední nárazník a m?ížka chladi?e, širší bo?ní lišty. Hlavní novinky byly dva nové "big blocky" 332 a 352, které nahradili staré 292 a 312 V8 a sofistikovan?jší t?i-rychlostní Cruise-O-Matic manuální p?evodovka. Produkce:2D Club Sedan: 34,041. 4D Town Sedan: 105,698. Victoria 2D Hardtop: 80,349. Victoria Hardtop Sedan: 14,713. Sunliner Convertible: 35,029. Skyliner Hardtop Convertible: 14,713. Motorizace:223 I6 145 bhp. 272 V8 190 bhp. 272 V8 205 bhp. 332 V8 240 bhp. 332 V8 265 bhp. 352 V8 300 bhp. 1959 Ford FairlaneV tomto roce se stala ?ada Fairlane sou?ástí ?ady Galaxie. Karoserie dostala nový více hranatý design, nové p?ední a zadní sv?tla a "Flying V" zadní víko kufru. Tento rok se naposledy prodával Skyliner Hardtop Convertible. Produkce:500 Victoria Sedan: 9,308. 500 Victoria Hardtop Coupe: 23,892. Galaxie Victoria Hardtop Sedan: 47,728. Galaxie Victoria Hardtop Coupe: 121,869. Sunliner Convertible: 45,868. Skyliner Hardtop Convertible: 12,915 Motorizace:223 V6 145 bhp. 292 V8 200 bhp. 332 V8 225 bhp. 352 V8 300 bhp. 1960 Ford FairlanePro r. 1960 se fullsize Fairlane zv?tšil o 6 palc? ( 15,24 cm ) na délku a 5 palc? ( 12,7 cm ) na ší?ku. Také byl t?žší o 200 liber ( 90 kg ). K novému elegantnímu stylu p?isp?ly p?epracované rovné slupky, jednodílná m?ížka chladi?e, chromem lemované blatníky. Produkce:Starliner Hardtop Coupe: 68,461. Sunliner Convertible: 44,762 Motorizace:223 V6 135 bhp. 223 I6 145 bhp. 292 V8 175 bhp. 292 V8 185 bhp. 352 V8 300 bhp. 352 V8 360 bhp. 1961 Ford FairlaneFord Fairlane modely byly znovu p?epracovány a byly o n?co kratší a leh?í. Zm?nila se maska, p?ední kapota a zaoblili se zadní lampy. K motor?m se p?idal 390 cid V8 s výkony 375 nebo 401 bhp.
Produkce:Starliner Hardtop Coupe: 29,669. Sunliner Convertible: 44,614 Motorizace:223 V6 135 bhp. 223 V6 145 bhp. 292 V8 175 bhp. 292 V8 185 bhp. 352 V8 300 bhp. 352 V8 360 bhp. 390 V8 375 bhp. 390 V8 401 bhp. 1962 Ford FairlaneV tomto roce se Fairlane p?em??uje z fullsize na v?z st?ední t?ídy (midsize). Nový Fairlane byl tém?? o jednu stopu ( 30,48 cm ) kratší než Galaxie a o 8 palc? ( 20,32 cm ) v?tší než kompaktní Falcon. Další novinkou byl moderní, lehký motor V8 který zpo?átku nahrazuje 221 cid V8. Tento nový motor je o 90 liber ( 40 kg ) leh?í než Chevrolet small block V8. V polovin? roku 1962, Ford p?edstavil Fairlane 500 Sports Coupe se standardními seda?kami a mini konzolí. Volitelným motorem pro tento v?z byl 260 cid V8 z Challengeru. 1963 Ford FairlaneP?ibil nový motor 289 V8 s 271 bhp. 1964 Ford FairlaneNejzajímav?jší novinkou roku 64 byl speciální model ur?ený pro drag racing. Ford?v tým se spojil s Andym Hottem z Dearborn Steel Tubing Co. Ze spolupráce vzešlo 57 „drag“ model? s upraveným 427 V8 který dosahoval výkonu 500 koní. Váha t?chto voz? byla díky laminátovým díl?m, plastovým okn?m jen 3203 liber ( 1 452,8 kg ). Tento v?z m?l p?ezdívku "T-bolt" (Thunderbolt) a vyzna?oval se bílou barvou. Zvládl ¼ míle za 11,6 s. s rychlostí 124 mph ( 199 km/h ) v cíli. Poptávka byla obrovská a proto Ford vyrobyl dalších 54 t?chto speciálních voz?. Z celkových 111 postavených, bylo 99 z nich s manuální p?evodovkou.
Produkce:Thunderbolt: 111 Motorizace:427 V8 425 bhp @ 6000 rpm, 480 lb-ft @ 3700 rpm. Výkony:Thunderbolt: 427/425: 1/4 míle za 11.76 s. 1966 Ford FairlaneNovinkami tohoto roku bylo zavedení balí?k? GT a GTA a p?edstavením nového kabrioletu a dvou-dvé?ového hardtopu. GT m?la jako standardní motor 390 cid V8. GTA m?la navíc automatickou p?evodovku Cruise-O-Matic. GT a GTA balí?ky obsahovaly krom? jiného i kotou?ové brzdy, závodní seda?ky a sportovní volant. Motor 390 V8 335 koní m?l závodní výfukové potrubý a nový ?ty? komorový karburátor. Pro opravdové nadšence Ford za?adil do nabídky i motor 427 V8 který m?l dv? modifikace, s jedním ?ty? komorovým karburátorem m?l 410 bhp a s dvojitým ?ty? komorovým karburátorem 425 bhp. K dispozici byl pouze pro modely 500. Byl to motor který Ford používal i v NASCAR. ¼ míle zvládl i za 11 s. S tímto motorem bylo vyrobeno asi jen 60 voz? Fairlane 500. Produkce:500XL GT 2D Hardtop: 33,015. 500XL GT Convertible: 4,327 Motorizace:390 V8 335 bhp. 427 V8 410 bhp. 427 V8 425 bhp @ 6000 rpm, 480 lb-ft @ 3700 rpm. Výkony:427/425: 0-60 mil/h za 6.0 s, 1/4 mile za 14.5 s @ 100 mph. 1967 Ford FairlanePouze drobné zm?ny, nap?. m?ížka chladi?e. Small block 289 cid V8 se stal standardním motorem GT / GTA a volitelným byl 390 cid V8 se dv?ma nebo ?ty?mi ?ty? komorovými karburátory a 275 nebo 320 bhp ( o 15 mén? než v minulém roce ). Stále byl také k dispozici i motor 427 "side oiler" se 410 nebo 425 ko?mi. Voz? Fairlane 427 bylo vyrobeno mén? než 200. Všechny verze GT / GTA m?ly p?ední kotou?ové brzdy. Produkce:500XL GT 2D Hardtop: 18,670. 500XL GT Convertible: 2,117 Motorizace:289 V8 200 bhp. 390 V8 275 bhp. 390 V8 320 bhp. 427 V8 410 bhp. 427 V8 425 bhp. 1968 Ford TorinoPro tento rok byl op?t tento model p?epracován. A?koliv si udržel rozvor 116 palc? ( 2,94 m ), v ostatních rozm?rech povyrostl a stal se tém?? fullsizem. Novinkami byly fastback "Sportsroof" a sportovní klon Torino. GT se stala sou?ástí ?ady Torino a obsahovala jako základ motor 302 cid V8. Pravý muscle car však z Torina byl s motory 390 cid V8 ( 335 bhp) nebo 427 cid V8 ( 390 bhp ). V druhé polovin? roku nahradil motor 427 motor Cobra Jet 428. Produkce:Torino GT 2D Fastback: 74,135. Torino GT 2D Hardtop: 23,939. Torino GT Convertible: 5,310 Motorizace:302 V8 210 bhp. 302 V8 220 bhp. 302 V8 230 bhp. 390 V8 265 bhp. 390 V8 335 bhp. 427 V8 390 bhp. 428 V8 335 bhp 1969 Ford TorinoDo rodiny Torino p?ibyly další 2 nové modely Cobra. U modelu GT zahrnovala standardní výbava 302 cid V8, t?í- rychlostní manuální p?evodovku, GT pruhy a ornamenty, tvrdé odpružení podvozku a široké pneumatiky. Nové kobry byly vyrobeny jako „street racer“ konkurent pro velice populární Plymouth Road Runner. Výbavy Torino Cobra nebyly tak obsažné jako Torino GT. Torino cobra m?l na p?ením blatníku obtisk velkého hada (pozd?ji kovový odznak). Standard byl 428 cid V8 Cobra Jet, 335 koní (i když skute?ný výkon mohl dosahovat i 400 koní). Cobry m?ly ?ty?-rychlostní manuální p?evodovku (automatická byla za p?íplatek 37 dolar?), široké pneumatiky, ?ernou m?ížku chladi?e, funk?ní nasávání vzduchu na p?ední kapot?, hodiny, otá?kom?r a kotou?ové brzdy.
Další novinkou, tentokráte v NASCAR, bylo p?edstavení Torino Talladega, pojmenovaný po m?st? v Alabam?, kde se otev?el nový okruh NASCAR. Talladega byla postavena na platform? dvou dvé?ového hardtopu. Karoserie prošla zm?nami z d?vodu aerodynamiky. Výsledný v?z byl o 6 palcu d?lší a o jeden nižší než p?vodní. Pohonnou jednotkou byl 335 bhp Cobra Jet 428 cid FE big block V8. P?evodovka byla automatická C-6 Cruise-O-Matic. Vyrobených bylo celkem 754 t?chto voz? ( pro start v NASCAR je nutné vyrobit alespo? 500 ). Barevné provedení byly Wimbleton White ( bílá ), Royal Maroon ( ?ervená ), nebo Presidential Blue ( modrá ) , všechny s ?ernou kapotou. V interiéru vládla ?erná, nebyly zde žádné budíky ( ani tachometr ) a seda?ky byly tzv. „lavice“. Produkce:Torino GT 2D Fastback: 61,319. Torino GT 2D Hardtop: 17,951. Torino GT Convertible: 2,552 Motorizace:302 V8 210 bhp. 302 V8 220 bhp. 302 V8 230 bhp. 351 V8 250 bhp. 351 V8 290 bhp. 390 V8 265 bhp. 390 V8 335 bhp. 428 V8 335 bhp. Výkony:Torino Cobra 428/335: 0-60 mil/h za 5.5 s, 1/4 mile za 14.4 s @ 101 mph. 1970 Ford Torinor. 1970 p?inesl další zv?tšování a tak se rozvor dostal na 117 palc? ( 2,97 m ), délka vzrostla o 6 ( 15,24 cm )palc? a ší?ka o 2 ( 5 cm ). Vrcholem modelové ?ady se stal Torino Cobra. Ten dostal také nový motor big block 429 s ?ty?-komorovým karburátorem a kompresí 10,5:1 s 360 bhp a manuální p?evodovku se ?ty?mi stupni. Dále pak sedmi palcové železné ráfky F70-14, ?ernou kapotu se závodními zámky a ?erné ?aloun?ní. V další výbav? byla výkonn?jší verze 429 s karburátorem Holley a 370 bhp. S touto úpravou byl dodáván i systém sání vzduchu Ram Air (nazývaný také Cobra-Jet Ram Air 429). Také jste si mohli ješt? p?iplatit za „drag pack“ ( další vylepšení ) v podob? kovaných píst? ). Ford cht?l také odpov?d?t na vzestup Dodge Charger Daytona a Plymouth Superbirdu v sérii NASCAR. M?l p?ipraven model King Coba, která však nikdy nebyla vyrobena. Produkce:Torino GT: 56,819. Torino Cobra: 7,675. Motorizace:302 V8 220 bhp. 302 V8 250 bhp. 351 V8 285 bhp. 351 V8 300 bhp. 429 V8 360 bhp. 429 V8 370 bhp. 429 V8 375 bhp @ 5400 rpm, Výkony:Torino Cobra 429/370: 0-60 mil/h za 6.0 s, 1/4 míle za 13.99 s @ 101 mph. 1971Torino pro tento rok z?stalo v podstat? beze zm?ny, ale standardní motory byly vym?n?ny na slabší, z GT V8 na V6 a Cobra z 428 na 351 V8 Cleveland. Produkce:Torino GT: 31,641. Torino Cobra: 3,054. Motorizace:250 V6 145 bhp. 302 V8 220 bhp. 302 V8 250 bhp. 351 V8 285 bhp. 351 V8 300 bhp. 429 V8 360 bhp. 429 V8 370 bhp. 429 V8 375 bhp. 1972Torino op?t narostlo, bylo ješt? v?tší, t?žší a více orientované na luxus. Cobra a kabriolet byly pry?. GT pokra?ovalo, ale to bylo jen stínem svého d?ív?jšího já. |